Amb data 15 de juliol tanquem el curs acadèmic 2024-2025 i volem recordar breument la feina que hem dut a terme des del Comitè d’Empresa.  

Hem tingut moltes reunions amb l’empresa, sobretot relacionades amb la negociació del III Conveni Col·lectiu, però també volem destacar altres accions que tenen a veure amb les condicions laborals del personal treballador i que són fruit de les feines realitzades per les diferents comissions del Comitè: 

  • Acord de revisió salarial per al curs 2025-2026 (a partir del juliol del 2025 increment d’un 2,9% a les taules salarials i d’un 1,45% per al professorat agregat docent i titular docent). 
  • Trobades amb el PTGAS de cada àrea/servei/unitat per explicar-los la nova proposta de sistema de classificació per a aquest col·lectiu. 
  • Seguiment de l’aplicació del PDA (Pla de Dedicació Acadèmica) i identificació dels aspectes deficients amb la voluntat de fer una  proposta de revisió. 
  • Demanda d’una proposta de protocol davant les situacions de conflicte i de convivència a les aules que afecten la relació entre l’alumnat i els docents. El Comitè ha detectat un increment de la preocupació en el professorat sobre les condicions laborals de la docència, que tenen un impacte en el desenvolupament de les assignatures i en el benestar emocional i professional dels docents. 
  • Participació en multitud de processos de selecció i signatura de 363 contractes, dels quals 170 han estat PTGAS (86 indefinits i 84 temporals) i 193 han estat PDI (98 indefinits i 95 temporals), 156 dels quals corresponen a professorat associat. 

Durant aquest curs la Comissió de Seguretat i Salut, formada pels delegats de prevenció, han estat treballant en aquests aspectes: 

  • Revisió dels resultats dels informes de salut de les revisions mèdiques. 
  • Insistir i recordar que no es pot fumar dins dels espais de la Universitat.  
  • Seguiment dels plans d’autoprotecció i participació en els simulacres d’emergències. Aquest any s’han fet dos simulacres a les instal·lacions de la UVic-UCC. 
  • Seguiment dels accidents laborals.  
  • Cura de la millora de les condicions dels llocs de treball: temperatura, humitat, CO2, etc. S’han analitzat, s’ha fet el seguiment i s’han reportat set espais de treball: Biblioteca de Miramarges, Biblioteca de la Torre dels Frares, despatxos de l’AGA, espais del Remei i espais laborals de l’edifici Can Muntanyola (Granollers).   
  • Promoció de la salut i millora del benestar: revisió de l’informe de riscos psicosocials. Impulsors de la millora del benestar emocional de la comunitat amb el projecte Benestar-e. 
  • Revisió dels protocols de malalties infeccioses i d’actuació en cas d’emergències per condicions meteorològiques adverses.  
  • Atendre consultes i gestionar queixes. 

 

Quant a la negociació del III Conveni Col·lectiu, que està a la fase final, us podem dir que un cop s’hagin  presentat totes les propostes d’ambdues parts  (Direcció i Comitè),  s’haurà arribat a un preacord amb els articles més senzills, però quedaran pendents els articles més importants, perquè encara hi ha diferències. A partir del setembre tornarem a fer reunions de negociació per anar llimant aquestes diferències amb l’objectiu de fer possible una proposta de preacord entre el Comitè i la Direcció abans d’acabar l’any. 

 

Dels apartats del Conveni pendents de negociar destaquem: 

  • Proposta  de relleu generacional dins un nou apartat de sortida del món laboral (inclosos els diferents tipus de jubilacions). 
  • Jornada laboral del PTGAS i jornada laboral del PDI. 
  • PTGAS: sistema de classificació i proposta d’un nou sistema de retribució. Definició per primera vegada de carrera professional i procés de promoció per als llocs de treball existents. 
  • PDI: criteris de valoració del sistema de promocions. 
  • PDI: proposta d’un nou sistema de complements per objectius. 

 

Bon estiu a tota la comunitat universitària.