Abadia de Montserrat i Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya
Monestir de Montserrat, 12 i 13 de juliol de 2023

Jornades Internacionals sobre literatures del món en el nostre entorn. Quines històries saben els meus companys?

DIMECRES 12 DE JULIOL
09.00-09.30 h
Lliurament de documentació
09.30-10.00 h
Inauguració de les Jornades
10.00-11.30 h
Acte d’homenatge a la figura i l’obra de l’escriptor Josep Vallverdú i Aixalà.
Presentació a càrrec de Maria Pujol, autora de la tesi: Josep Vallverdú: entre l’activisme cultural i el talent literari. I, a continuació, projecció d’una conversa amb l’autor.
11.45-13.30 h
La popularitat del manga entre els joves.
Taula rodona moderada per Irene Solanich Sanglas en què participen: Ramon Sallés (propietari de la llibreria Kritik de Vic), Oriol Estrada (director del Saló del Còmic i del manga) i Marc Bernabé (traductor al català de manga) parlaran sobre el tema.
Dinar lliure
15.30 – 16.00 h
Cafè conversa: benvinguda i presentació dels participants. Amb la presentació de la col·lecció «Delictes Juvenils» de Llibres del Delicte i de l’àlbum il·lustrat Què dius?, de Mia Güell i Fabrizio Bottasso, d’Edicions Xandri.
16.00 – 16.45 h
Conversa amb l’il·lustrador Ignasi Blanch, conduïda per Carme Rubio.
16.45 – 18.00 h
Contes d’arreu. A càrrec d’Albert Quintana.
18.15 – 19.45 h
Cai Godayol, El so de l’oceà
Després de l’espectacle, debat a càrrec de l’actor i músic i del director Jordi Arqués

DIJOUS 13 DE JULIOL
9.30 – 10.30 h
Deixem-nos (d’) històries. La literatura del món a l’aula. A càrrec d’Enric Martín, professor de llengua i literatura catalanes de l’IES Jaume Callís de Vic.
10.30 – 12.30 h
Ruta literaturitzada dels ocells i les plantes dels entorns de l’Abadia.
A càrrec de Mia Güell, M. Àngels Verdaguer (professores de la UVic-UCC) i Margarida Tió (actriu) en els textos, i de Pep Tió i Jordi Cervera (experts en botànica i ornitologia, respectivament).
12.30 – 13.30 h
Experiència sobre la ruta literaturitzada dels ocells i les plantes dels entorns de l’Abadia.
Dinar lliure
15.30 – 16.00 h
Cafè conversa.
16.00-17.00 h