Torelló, diumenge 16 d’abril de 2023
Teatre Cirvianum a 2/4 de 12 del migdia

L’Eixarm de les bones lectures
Espectacle a càrrec de Jaume Coll Mariné, Xènia Dyakonova, Montserrat Grau, Víctor Obiols, Jofre Palau i Pep Paré.

Clourà l’acte l’Il·lm Sr. Marçal Ortuño, alcalde de Torelló.

Aquest 2023 fa 20 anys de la creació de l’Aula Segimon Serrallonga. Es va presentar l’abril de 2003, en homenatge al poeta de Torelló, per promoure activitats transversals, destinades als debats del món contemporani sobre idees, arts, lletres i ciències, i per estendre l’amor al coneixement i la reflexió sobre la missió de la cultura en la societat d’avui, des d’un enfocament crític i humanista:

• El 10 d’abril de 2003, va tenir lloc la inauguració de l’Espai que la ciutat de Vic dedica a Segimon Serrallonga i Morer, situat al davant mateix de l’edifici Torre dels Frares de la Universitat de Vic. La presentació va anar a càrrec de Ricard Torrents, director de la Càtedra Verdaguer d’Estudis Literaris, i d’Anton Granero, autor de la intervenció plàstica al Parc. També hi hagué un parlament de Jacint Codina, alcalde de Vic, i la lectura del Manifest als joves escriptors, de S. Serrallonga, a càrrec del Dr. Pere Quer, vicerector de la UVic.
  • A la Biblioteca de l’edifici Torre dels Frares es va inaugurar l’exposició bibliogràfica “Les lletres fan que en duri la memòria”, dedicada a S. Serrallonga.
  • A l’Aula Magna, tingué lloc la presentació de l’Aula Segimon Serrallonga a càrrec del rector de la UVic i president de l’Aula, Dr. David Serrat, i del coordinador de l’Aula, Dr. Francesc Codina. A continuació va tenir lloc la conferència “Segimon Serrallonga i els jardins de l’humanisme” a càrrec del Dr. Jordi Castellanos, catedràtic de Filologia Catalana de la UAB.

A partir d’aquest curs, l’Aula Segimon Serrallonga, com a entitat, s’incardina a la Càtedra Verdaguer d’Estudis Literaris de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya.

Podeu consultar el seu web i veure’n les activitats anuals fetes al llarg d’aquests 20 anys al següent enllaç.