El grau en Agroecologia que preveu impartir a partir del curs que ve la Facultat de Ciències i Tecnologia (UST) es va presentar aquest dimecres a la tarda, en un acte que va tenir lloc a l’Aula T114 del Campus Torre dels Frares.

Notícia publicada a l’Apunt, 26 de febrer de 2017.

En el transcurs de l’acte, la directora de la Càtedra d’Agroecologia i Sistemes Alimentaris, Marta Rivera, va presentar els resultats finals del procés participatiu que s’ha seguit els últims mesos per a l’elaboració de la memòria del Grau. A més, la coordinadora d’aquests estudis, Lídia Raventós, va explicar la proposta final de pla d’estudis així com les competències i sortides professionals amb què compta. També es va posar de manifest el suport extern que ha rebut el projecte, amb més de 40 cartes signades d’agents de l’administració, la societat civil, l’empresa i de particulars, tant del sector de la producció agrària com d’indústries transformadores.

La presentació del grau en Agroecologia va anar seguida d’un taller sobre Sociocràcia, una metodologia participativa d’innovació docent per a l’aprenentatge basat en projectes, el treball cooperatiu i la transformació social. L’activitat va anar a càrrec de Sònia Resina, veterinària i professora de Producció Agropecuària de l’Institut Girola, de Llinars del Vallès, i va girar a l’entorn de l’exemple de la gestió d’horts ecològics educatius en aquest centre. L’activitat va comptar amb la participació de PDI de la Universitat i de professors de centres de secundària.

La proposta de grau en Agroecologia està vinculada a la Càtedra d’Agroecologia i Sistemes Alimentaris per a la Transformació Social de la UVic-UCC. Els estudiants del Grau es formaran en aspectes socials, econòmics i ambientals, amb una visió holística del sistema alimentari, des de la finca al consum, passant per la indústria alimentària i les polítiques públiques. El Grau té un enfocament altament multidisicplinari i pràctic, així com una clara orientació internacional. De moment es troba en procés de validació.