Itàlia aprova el seu pla nacional de ciència oberta

with No hi ha comentaris

El pla italià de ciència oberta deriva del “Programma nazionale per la ricerca 2021-2027“, l’equivalent al Pacte Nacional per a la Societat del Coneixement (PN@SC). Es va aprovar el 15 de juny per decret del Ministeri d’Universitats i Recerca, i el programa s’ha fet en base al treball previ d’un grup d’experts de quatre persones.

El document del consisteix en una explicació general sobre què és la ciència oberta, així com inclou l’estructura i objectius de Pla, que es divideix en cinc eixos d’intervenció:

• L’accés obert a publicacions científiques
  • L’obertura de dades de recerca
  • L’avaluació de la recerca
  • El foment de la ciència oberta i la participació a l’EOSC
  • L’obertura de dades per la COVID

Per a cadascun dels cinc eixos d’actuacions es presenten els objectius específics de l’eix, una breu visió general de la situació existent, i recomanacions per als actors implicats dins aquest eix.

El Pla Nacional de Ciència Oberta té una durada de set anys i s’actualitzarà periòdicament amb la implicació de les comunitats de recerca. El Ministeri d’Universitats i Recerca farà el seguiment de l’execució del Pla amb dispositius específics dissenyats per controlar la coherència de les iniciatives proposades per la comunitat amb els objectius del Pla.

Font: CSUC, 05/09/2022