Nou informe de la EUA sobre la implantació de l’accés obert a les universitats europees

with No hi ha comentaris

El blok de BiD ha publicat la ressenya “La implantació de l’open access a les universitats europees. Cosa de les biblioteques?“, signada per Antonio Eleazar Serrano-López, de la Universidad Carlos III Madrid.

El text analitza l’informe A closer look at Open Access to research publications in European universities, que presenta els resultats de l’enquesta de l’European University Association (EUA) sobre accés obert per a 2020-21. Aquesta enquesta pretén respondre tres preguntes fonamentals: Com monitoritzen les universitats les activitats d’accés obert? Com pretenen implementar el Pla S? I, quines mesures han adoptat per fomentar la implementació de l’accés obert?

La EUA porta des de 2014 tractant de respondre aquestes i altres preguntes relacionades amb l’accés obert a les universitats, que en aquest període han mostrat un interès creixent, per bé que el nombre d’universitats amb polítiques concretes d’accés obert no ha augmentat significativament (actualment un 54%), tot i que moltes d’elles (un 37%) assenyalen que les estan desenvolupant.

Podeu llegir la ressenya completa al Blok de BiD.

Font: CSUC, 9/05/2022