El Portal de la Recerca de Catalunya actualitza els seus continguts i incorpora noves millores

with No hi ha comentaris

El Portal de la Recerca de Catalunya (PRC) acaba d’actualitzar els resultats de la recerca que inclou produïda a les universitats i centres de recerca catalans, en quant a investigadors, publicacions, grups i projectes de recerca.

Actualment el PRC conté informació de més de 19.000 investigadors, 650.000 publicacions, 37.000 tesis, 43.000 projectes de recerca i gairebé 2.000 grups de recerca.

Properament s’incorporaran dos nous centres que formen part de la Institució CERCA: l’Institut Barcelona d’Estudis Internacionals (IBEI) i l’Institut de Recerca Sant Joan de Déu (IRSJD).

Aprofitant les actualitzacions del contingut, que es realitzen cada dos mesos, s’han anat incorporant diverses millores al Portal. En aquesta ocasió:

• S’han millorat les dades de l’IBEC que fins ara tenien la informació carregada des de WoS i Scopus, i a partir d’ara ho faran des del seu propi sistema.
  • S’ha realitzat una actuació de qualitat a través de la qual s’han detectat 4.444 DOI erronis que s’han enviat a les institucions per a la seva esmena.
  • S’ha canviat la font de les noticies de la pàgina principal. Fins ara s’incloïen les que es publicaven en el Blog de l’Observatori de la Recerca de l’Institut d’Estudis Catalans però a partir d’ara s’inclouran les noticies que es publiquen a “Recercat: Butlletí de la recerca a Catalunya“, del Departament de Recerca i Universitats.
  • En les Preguntes més freqüents s’ha afegit la informació sobre el contingut del PRC com a dades obertes
  • En la pàgina de Col·laboracions, s’ha incorporat també la informació de la participació al Catàleg de dades obertes de Catalunya i també de l’ús de l’eina Unpaywall.

Font: CSUC (20/12/2021)