El projecte PATIS BIODIVERS és un projecte coordinat pel Grup de Recerca en Construcció del Coneixement (GRECC) que té un doble objectiu: per una banda, promoure la investigació científica autèntica entre els i les estudiants de l’etapa de primària i secundària i que puguin fer accions per millorar el pati. A més a més, el projecte pretén donar valor a les dades obtingudes a través de les investigacions de les nenes i els nens.
Per participar-hi és important omplir el formular-hi d’inscripció. L’únic compromís que demanem és que ens envieu les dades de les vostres investigacions per poder-les guardar i publicar a la pàgina web. A la vegada, amb la inscripció us oferim assessorament per implementar las proposta, així com també
Des del projecte, preveiem dos tipus d’activitats per participar-hi, que poden ser complementàries i que tenen uns materials associats per ajudar al professorat a implementar-ho:
- Portar a terme un Bioblitz escolar durant la setmana del medi ambient, a través dels materials Bioblitz. Inventariem la biodiversitat del pati
- Investigar a través d’un projecte educatiu la biodiversitat vegetal, d’ocells o d’invertebrats a través dels materials Investiguem la biodiversitat del pati.
El projecte també té a disposició 90 fitxes d’animals i plantes per ajudar a professorat i alumnat a identificar la fauna i la flora més representativa del pati. Aquestes fitxes es poden imprimir i plastificar de manera independent, perquè cada centre pugui personalitzar-se les guies del seu pati.
Els centres inscrits en el projecte ens poden enviar les dades recollides a través de les dues modalitats de participació i, des del projecte, guardarem i difondrem les dades obtingudes.
El projecte es va iniciar el curs 2021/22 amb una prova pilot amb els centres que formen part de la Xarxa d’Escoles per a la Sostenibilitat de Vic (XESVic), amb la col·laboració de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología – Ministerio de Ciencia e Innovación. Amb el professorat d’aquesta xarxa, es van coconstruir les dues propostes didàctiques.