tecknos

Des del 27 de juny a l’1 de juliol el Centre Teknós del Campus Professional de la UVic-UCC i Make&Learn (Techtalent SCP) organitzen La Setmana Tecnològica, dirigida a joves d’ESO, Batxillerat i Cicles Fromatius de Grau Mig,  interessats en la tecnologia. Durant tota la setmana, els participants combinaran l’aprenentatge de conceptes bàsics de robòtica amb programació disseny i impressió 3D per desenvolupar un projecte conjunt a l’entorn d’una “Smart City”.Tant la robòtica com la impressió 3D són noves tecnologies que tenen un paper fonamental en la revolució tecnològica actual. L’aprenentatge d’aquestes especialitats proporciona a l’estudiant capacitats creatives i un pensament lògic, que són competències molt necessàries en el món laboral.

Durant tota la setmana, els estudiants podran experimentar i conèixer de primera mà i de manera totalment pràctica les possibilitats i el potencial de la impressió 3D i la robòtica, tot utilitzant programari lliure i desenvolupant un projecte col·laboratiu.

Seguint una metodologia molt pràctica i aplicada, els assistents aprendran a modelar objectes en 3D, s’introduiran en la programació de forma senzilla a través de llenguatges gràfics i ho faran amb programari lliure per tal que un cop finalitzat el curs puguin continuar aprenent i practicant.

En aquesta línia, durant el mes de juliol també hi haurà altres activitats similars amb l’objectiu d’apropar als més joves als entorns de la tecnologia, la programació i l’animació per tal de potenciar les vocacions tecnològiques.

Les activitats que es portaran a terme durant el juliol estan relacionades amb l’aprenentatge del desenvolupament de videojocs “Desenvolupa el teu videojoc” o per aprendre a generar ”Entorns virtuals interactius”; i fins i tot per a aquells que ja tenen nocions de programació i volen aprofundir en aquest àmbit, per resoldre problemes complexos de forma senzilla “La programació divertida”.