Sandra-brucet

La professora d’investigació ICREA Sandra Brucet i el doctor Lluís Benejam, del grup de recerca en Ecologia Aquàtica del CT-BETA de la UVic-UCC, van participar en un workshop sobre l’estudi de les comunitats de peixos d’Europa i d’Amèrica del Nord, del 17 al 19 de maig, a la Universitat de Toronto (Canadà). A la trobada es van presentar els resultats més recents en l’estudi de les comunitats de peixos d’Europa i Canadà i es van establir les bases per a futures col·laboracions entre els centres de recerca participants.

Brucet i Benejam hi van intervenir aportant la seva expertesa en l’estudi de l’estructura de mides dels peixos dels llacs i amb dades per a l’estudi comparatiu entre els llacs canadencs i els europeus. L’únic altre investigador europeu convidat va ser Thomas Mehner, de l’Institute of Freshwater Ecology and Inland Fisheries de Berlín.

Un dels objectius del workshop era avaluar i posar en comú els mètodes de mostreig i el tractament de dades, per planificar estudis conjunts entre els dos continents. D’entrada ja es van establir les bases per posar en marxa dos treballs: un sobre les relacions predador-presa en peixos, i un altre sobre la relació entre la riquesa d’espècies de peixos i les dimensions de cada llac. En endavant també es col·laborarà en l’intercanvi d’estudiants de doctorat i investigadors i en el possible desenvolupament de programes conjunts de recol·lecció de mostres.

El Workshop for the Comparative Analysis of Fish Community Data from Europe and North America estava finançat pel govern canadenc dins el programa Canadian Network for Aquatic Ecosystem Services.