doctorats-industrials_0

L’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) ha concedit dos nous doctorats industrials a la UVic-UCC. El primer dels dos projectes està vinculat al grup de recerca de Tractament de Dades i Senyals (TDI) i el durà a terme Montserrat Peñarroya a l’empresa Quadrant Alfa S.L. L’altre, lligat al grup de recerca de Bioinformàtica i Estadística Mèdica (BEM), es farà conjuntament amb l’empresa Whole Genix S.L. i l’Institut de Recerca contra la Leucèmica Josep Carreras (IJC) i el durà a terme Beatriz Cadenas. Ambdues doctorandes formen part del programa de doctorat en Experimental Sciences and Technology de la UVic-UCC.

Aquests dos nous doctorats industrials arriben coincidint amb la quarta convocatòria del Pla de Doctorats Industrials de la Generalitat de Catalunya, i s’afegeixen als 11 que la Universitat ja desenvolupa (10 dels quals en curs) en 9 empreses catalanes. Es tracta d’una xifra proporcionalment elevada en relació al volum d’alumnes de la UVic-UCC, on després de tres convocatòries el programa ha tingut una destacada acceptació i bon funcionament.

L’element essencial d’un doctorat industrial és que l’objecte de la tesi doctoral de l’estudiant gira a l’entorn d’un projecte de recerca estratègic de l’empresa on fa la seva formació investigadora, sempre en col·laboració amb una universitat. El Pla de Doctorats Industrials té com a objectiu contribuir a la competitivitat i a la internacionalització del teixit industrial català, captar talent i formar doctors i doctores per a les empreses dins els projectes d’R+D+I.