nens-suecs

Els professors Andreu Comajuncosas i Marc Faúndez de l’Escola Politècnica del Tecnocampus han presentat al Congrés Internacional WIRN’2016 un estudi sobre les conseqüències de l’aprenentatge de l’escriptura a les escoles. En aquesta investigació hi han participat 200 alumnes de dues escoles (dos grups de nens de 3r de primària i dos grups de nens de 6è de primària). En una escola s’ensenya lletra majúscula i a l’altra l’escriptura clàssica. Es vol debatre sobre la conveniència o no d’eliminar l’ensenyament de lletra lligada per ensenyar altres habilitats com pot ser escriure en un teclat tal i com es planteja a Finlàndia.

S’ha demostrat que els nens i nenes que aprenen a escriure lletra lligada són més ràpids a l’hora de dibuixar i escriure en majúscules que els que només aprenen a escriure amb lletra de pal (lletres separades).

En aquest estudi també hi participa en Jordi Solé i Casals, de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la Universitat de Vic i la psicòloga Marta Porter i Tresserra de la Universitat Pompeu Fabra.