Jordi Camprodon

Estada de Jordi Camprodon al Institut de Recerca Forestal de la Université du Québec en Abitibi-Témiscamingue (UQAT), en el marc del projecte internacional Newforest, d’intercanvi de personal investigador entre el Québec i Catalunya (juny-setembre).

El motiu de l’estada és treballar amb Louis Imbeau, investigador de l’UQAT i codirector de l’Institut de Recerca Forestal, per comprendre els mecanismes que generen i mantenen la biodiversitat en els ecosistemes forestals, per mitjà dels ratpenats com a bioindicadors en diferents estructures del bosc d’edat madura a bosc gestionat intensa. Partim de la hipòtesi que la selecció de l’hàbitat en els ratpenats estan influenciats per la disponibilitat de cavitats, factor que alhora està condicionat per la gestió forestal; en conseqüència, podem utilitzar els ratpenats com un bon bioindicador, i comparar-lo amb altres grups indicadors típics, com els ocells. Un segon objectiu és integrar els coneixements obtinguts sobre els ratpenats en les directrius de gestió forestal en un futur de condicions canviants condicionades per el canvi global.