wro 1

El passat dissabte 4 de juny de 2016, la UVic-UCC va acollir, per tercera vegada, el torneig classificatori de la World Robot Olympiad (WRO), competició de robòtica adreçada a joves estudiants d’entre 7 i 15 anys.

A l’edició d’enguany de la WRO a la UVic-UCC hi van prendre part 11 equips:

• Cinc equips a la competició Regular Elementary, amb el repte “Clean Road to School” :
    Il·luminats d’eXplorium (La Garriga),
    The Nak’s (Artés),
    Aprentik Junior (Tona)
    Juniors d’eXplorium (La Garriga)
    i Lego Friends (Artés).
  • Sis equips més a la competició Regular Junior High, amb el repte “Waste Sorting“:
    Marrecs de Vilassar (Vilassar de Mar),
    Nebitobi (Sant Salvador de Guardiola),
    Arobot (Platja d’Aro)
    Arobot Dangerous (Platja d’Aro),
    Aprentik High (Tona)
    i Dakota James (Vilassar de Mar)

Tots els equips van haver de construir els seus robots des de zero en les primeres dues hores i mitja del torneig. Després, es van disputar quatre rondes de competició sobre les taules de joc instal·lades a l’Aula Magna de l’edifici del Campus de la Torre dels Frares. L’equip Lego Friends de l’Escola Vedruna d’Artés va resultar el guanyador de la categoria Regular Elementary, mentre que l’equip Arobot, de l’Escola Els Estanys, de Platja d’Aro, va guanyar a la categoria Regular Junior High.

Els dos equips vencedors tindran accés a la final estatal que se celebrarà a Logronyo el 10 de setembre de 2016, i allà competiran per aconseguir un lloc a la final mundial –que es disputarà a Nova Delhi (Índia), a finals de novembre.
La matinal de robòtica es va cloure amb el lliurament de premis, que va anar a càrrec de Carles Soler, president de la Fundació EducaBOT, i de la Dra. Laura Dempere, degana de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la UVic-UCC.

Podeu veure un recull de fotografies d’aquesta matinal de robòtica al següent enllaç: https://flic.kr/s/aHskBdpjzx

wro 2   wro 3