Una representació d’estudiants de la UVic-UCC participarà a la propera edició de l’Uniraid, un viatge-aventura adreçat a universitaris que del 25 de febrer al 5 de març es durà a terme per carreteres i deserts del Marroc. Un dels reptes de la prova, a banda de superar amb èxit cada etapa del recorregut, és que cada equip porti un mínim de 30 quilos de material solidari a pobles del desert prèviament identificats per l’organització. Per això, del 17 de gener al 15 de febrer, la UVic-UCC organitzarà una recollida de material solidari per ajudar els participants de l’Uniraid a aconseguir aquest objectiu.

En aquest recapte es recollirà bàsicament material escolar, però també roba i calçat preferentment infantils. Totes les persones que hi vulgueu participar podeu entregar el material als dos punts de recollida que durant aquestes setmanes s’habilitaran tant al campus de Miramarges com al de la Torre dels Frares. El material recollit es repartirà entre tots els equips de la UVic-UCC inscrits a l’Uniraid.

Tànger serà el punt de partida i de finalització d’aquesta edició de l’Uniraid, que durà els participants a creuar el Marroc passant per l’Atlas, el desert de Erg Chebbi i Marrakesh. En total seran nou dies i set etapes, que combinaran la conducció per carreteres de muntanya, pistes, sorra i dunes. Els participants les hauran de superar a bord d’un cotxe de més de 20 anys, que no sigui 4×4 i tingui una cilindrada màxima de 1.300 cc. Aniran equipats només amb un roadbook, un mapa i una brúixola, sense GPS ni dispositius electrònics. A més, en el transcurs de la ruta l’organització desafiarà els participants amb proves complementàries d’estratègia i d’habilitat.

La prova no pretén fomentar la competició entre els equips, sinó despertar l’esperit emprenedor i de lluita, el treball en grup, l’esforç, la motivació i la gestió de recursos entre altres valors considerats clau per als emprenedors i els professionals del futur. Fins al proper 23 de gener encara hi ha temps per apuntar-se a la prova, a través del web www.uniraid.org.