El passat dissabte 6 de febrer, la Facultat de Ciències i Tecnologia va ser una de les cinc seus territorials de la Prova Teòrica de l’Olimpíada de Biologia de Catalunya (OBC), que cada any organitza la Societat Catalana de Biologia amb el suport del Col·legi de Biòlegs de Catalunya i les universitats catalanes amb estudis de biociències.

La competició dirigida als estudiants que cursen 2n de Batxillerat en algun institut de secundària de Catalunya té l’objectiu d’estimular l’estudi de la Biologia en totes les seves branques. En aquesta ocasió a la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya hi van participar 26 estudiants d’instituts d’Abrera, Barberà del Vallès, Barcelona, Castellar del Vallès, Corbera de Llobregat, Gavà, Granollers, Hospitalet de Llobregat, Sabadell, Sant Cugat del Vallès, Sant Joan de Vilatorrada, Solsona, Rubí, Vic i Vilafranca del Penedès

En l’acte de lliurament dels diplomes de reconeixement hi van ser presents el Dr. Jordi Villà, Vicerector de Recerca i Professorat, la Dra. Laura Dempere, Degana de la Facultat de Ciències i Tecnologia, el Dr. Josep Bau, Professor i Coordinador del Grau en Biologia i del grau en Ciències Ambientals i la Mariona Colomer exalumne del col·legi Sant Miquel dels Sants de Vic i guanyadora de l’Olimpíada de Biologia de Catalunya 2015.

Els primers classificats de la seu de Vic van rebre una menció especial.

1r: Joan Castanyer Costa, Institut Sant Miquel dels Sants, Vic

2n: Sergi Muntada Solé, Institut Francesc Ribalta, Solsona

3r: Mireia Batalla Vilacís, Institut Sant Miquel dels Sants, Vic

3r:  Albert López Carné,  Institut Escola Industrial, Sabadell

L’alumne Joan Castanyer va ser un dels 20 estudiants més ben classificats d’aquest examen de tot Catalunya. Aquests estudiants hauran de fer el dimarts 9 de febrer, una prova pràctica (resolució de tres exercicis pràctics), als laboratoris de la Facultat de Biologia de la Universitat de Barcelona, per acabar de decidir els guanyadors finals.

El dia 19 de febrer a la seu de la Societat Catalana de Biologia de l’Institut d’Estudis Catalans es farà un acte on es lliurarant els premis als guanyadors.

Els sis millors classificats del conjunt de les proves podran participar posteriorment, si ho desitgen, en representació de Catalunya i amb totes les despeses pagades, a la XI Olimpiada Española de Biología (OEB) que se celebrarà a Vigo del 7 al 10 d’abril de 2016. D’aquesta altra competició en sortiran els representants a la 27th International Biology Olympiad (IBO) que tindrà lloc a Hanoi (Vietnam) del 17 al 24 de juliol de 2016. Trobareu tota la informació a: http://olimpiadadebiologia.cat

A continuació trobareu un vídeo amb una selecció de fotos de la prova teòrica a la nostra seu:

[iframe width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/irX–3Mb6jc” frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe]

Fotos de l’Helena Cordeiro Català (estudiant del Grau en Teràpia Ocupacional de la UVic-UCC)