S’ha decidit que per a la 5a edició del Premi Llegim Ciència es llegirà la novel·la:

Data entrega de premis
Autor/a
Novel·la
Activitat
23 de febrer de 2017
Sessió1: 9.15-10.30h
Sessió2: 10.45-12.00h
M. Carme Roca La ciutat oblidada 5a Edició Premi Llegim Ciència
Entrega de premis i breu xerrada de l’escriptora M.Carme Roca i un científic

Amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

►ROCA, M.C. La ciutat oblidada. Ed. Columna, 2008.

La novel·la la ciutat oblidada de la reconeguda i escriptora M. Carme Roca s’ha escollit pels següents motius:

• Es tracta d’una novel.la juvenil ben escrita i el tema és ideal per fer conèixer a la joventut que el dia 26 d’abril de 2016, va fer exactament trenta anys que es va produir l’accident nuclear de Txernòbil (Ucraïna), i per tant durant el primer trimestre del curs 2016/17 serà una època ideal per treballar aquest tema a les aules dels centres de secundària que s’acullin al projecte
  • L’autora M. Carme Roca, per escriure la novel.la la ciutat oblidada, es va referenciar amb les obres literàries de l’escriptora que ha estat guardonada amb el Premi Nobel Literatura 2015, Svetlana Alexiévich.

Es proposarà als estudiants la redacció d’un relat que respongui a una de les dues preguntes de les modalitats que es presenten a continuació.

Modalitat A: resposta a la pregun­ta:
– Escriu un final alternatiu a la novel·la.

Modalitat B: resposta a la pregun­ta:
Ara per ara, gran part de l’energia que consumim prové de les centrals nuclears. Creus que ha de seguir així, o bé hi ha alguna manera d’obtenir l’energia que necessitem, utilitzant altres fonts alternatives?

Es tindran en compte els valors ètics amb els quals es respon a la pregunta i les possibilitats que la resposta es contextualitzi en el medi actual.

Premi Llegim Ciència

Podeu veure el conjunt de propostes per a la 5a Edició, d’entre les quals s’ha escollit la ciutat oblidada a la taula de l’acta de la reunió de les TLC i PLLC del dia 1 de juny de 2016: http://mon.uvic.cat/tlc/files/2013/05/ACTA-reunio-1-juny-reunioTLC-PLLC-proposta-llibres-ok-revisio-final.pdf i algunes opinions i propostes a http://mon.uvic.cat/premi-llegim-ciencia/opinions/

Díptic 5a edició Premi Llegim Ciència
Díptic Premi Llegim Ciència 16/17