Per elaborar aquesta entrada hem comptat amb la col·laboració de Josep M. Carbonell, professor de la Facultat de Ciències i Tecnologia, que ha revisat el text i elaborat el vídeotutorial. Moltes gràcies per compartir!

Per enregistrar, fer streaming i editar vídeos una alternativa interessant és el programa OBS Studio, un projecte de codi lliure disponible per a Windows, MacOS i Linux. OBS significa Open Broadcaster Software.

Per aconseguir el programa:

• Si fem servir un ordinador amb permisos d’administrador, podem descarregar i instal·lar el programa des de la seva pàgina web.
  • En un ordinador de la universitat, podem fer servir OBS Studio a través de les aplicacions virtualitzades del Campus Virtual.

S’accedeix a les aplicacions virtualitzades de la UVic-UCC a través de la icona corresponent de la pàgina inicial del Campus Virtual:

En l’entrada del blog d’ajuda del Campus Virtual Aplicacions virtualitzades s’explica com utilitzar aquestes aplicacions.

En aquest vídeo, en Josep M. Carbonell, professor de la Facultat de Ciències i Tecnologia, fa una explicació breu de la instal·lació i ús d’OBS Studio.

Continguts del vídeo:

• 00:00 Presentació i descàrrega
  • 00:53 Assistent de configuració automàtica inicial
  • 02:30 Canviar la configuració
  • 04:30 La interfície del programa
  • 05:30 Com triar què enregistrar (afegir un origen)
  • 08:42 Configuració d’àudio
  • 09:15 Altres configuracions (on es desa el vídeo enregistrat)
  • 09:48 Dreceres de teclat per controlar OBS Studio durant l’enregistrament
  • 11:50 Comiat

Troba més informació sobre l’ús d’OBS Studio a la pàgina web d’ajuda del programa.