Carme Torras – La interacció amb robots ens portarà a una mutació sentimental? – 21/10/15

with No hi ha comentaris

Llibre: La mutació sentimental

Xerrada-debat: La interacció amb robots ens portarà a una mutació sentimental?

El passat dia 21 d’octubre de 2015, de 10.30 a 12h, en el marc de les Tertúlies de Literatura Científica (TLC) es va dur a terme la primera activitat pel curs 2015/16 amb l’activitat ” La interacció amb robots ens portarà a una mutació sentimental?” a càrrec de la científica Carme Torras, a propòsit del seu llibre La mutació sentimental.

DSC01136 copy DSC01138 copy

Carme Torras Genís Llicenciada en Matemàtiques i doctora en Informàtica, Carme Torras es troba al capdavant d’un projecte de robot humanoide pensat per ser un assistent de cuina en un futur. Armar és més que un electrodomèstic evolucionat, un robot cognitiu desenvolupat per un consorci europeu format per un equip d’investigadors multidisciplinaris. Torras, a més, va publicar una novel·la en què reflexiona sobre un futur robotitzat, etc.

DSC01142 copy

Carme Torras, persona de tracte afable i gran conversadora, ens ha parlat en aquesta xerrada-debat del present i, per descomptat, del futur de la robòtica. A més a més, ha platejat tot un ampli seguit de qüestions ètiques les quals generen molta controvèrsia i en què s’ha de pensar, com per exemple: És lícit dissenyar robots que creïn addició o podrien els robots ser usats per controlar les persones?

El públic ha opinat que la xerrada-debat ha estat magnífica i molt entenedora, ja que hem tingut l’oportunitat de conèixer els últims avenços en el camp de la Robòtica social i hem pogut reflexionar amb els aspectes ètics que comporta.

La xerrada ha estat un èxit i ha assistit tant professorat i estudiantat de la Universitat de Vic, com el centre de secundària  Col·legi Sant Miquel dels Sants.

A continuació es mostra la foto de grup d’un centre de secundària( Col·legi Sant Miquel dels Sants) que va participar en l’activitat impartida per la científica Carme Torras el dia 21/10/2015:

DSC01155 copy

Podeu trobar un breu article que ens va entregar la científica clicant a: Article Carme Torras

Podeu veure l’entrevista feta a Carme Torras clicant a: Entrevista Carme Torrras

Presentació de la xerrada-debat a l’Aula Magna UVIC-UCC- 21/10/2015 per part de Carme Torras:

Per poder-la veure cliqueu al peu de la següent figura les pàgines de la 1 a la 42 o bé cliqueu la paraula ” In SlideShare” que trobareu en aquest mateix peu. Esperem que gaudiu d’aquesta presentació tant interessant un cop més!

Podeu veure el vídeo de la xerrada-debat per part de Carme Torras al Canal UVic clicant a: http://canal.uvic.cat/videos/1220/confer%C3%A8ncia-la-interacci%C3%B3-amb-robots-ens-portar%C3%A0-a-una-mutaci%C3%B3-sentimental
Desitgem que hagi estat del vostre interès i agraïm molt la participació del públic i que la majoria responguéssiu la fitxa que us vam entregar a l’inici.
Esperem poder continuar gaudint del projecte de les TLC a la UVic.
Si teniu Twitter podeu seguir-nos a https://twitter.com/uvic_TLC/