“Vertebració en el territori amb voluntat d’internacionalitzar-se”. Aquest és l’objectiu dels  Cicles Formatius de Grau Superior de la UVic-UCC, segons va  explicar el rector de la Universitat, Jordi Montaña, durant l’acte d’inauguració del curs del Campus Professional, que va celebrar-se ahir a la UVic. L’acte  va comptar amb bona part dels 159 estudiants que enguany hi cursaran un dels cinc Cicles Formatiu de Grau Superior (CFGS).

El Campus professional de la UVic-UCC, que enguany inaugura seu a Granollers amb un cicle sobre Màrqueting i Publicitat, també ofereix el cicle de Processos i Qualitat en la Indústria Alimentària al centre Kreas d’Olot; Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius i Desenvolupament d’aplicacions Multiplataforma al centre Teknós de Vic; i un cicle en Pròtesis Dentals al campus UManresa.

Durant el parlament inaugural, la directora del Campus Professional, Núria Barniol, va destacar la importància de la formació dual, “que permet a les empreses captar talent, garantir una formació excel·lent i una fàcil incorporació laboral”. Per tot plegat va afirmar que “la formació professional és la columna vertebral de la competitivitat del país”.

El responsable de Territori i Qualificacions Professionals de la Cambra de Comerç de Barcelona, Josep Francí, va destacar en la seva ponència inaugural, la importància d’inaugurar el curs del Campus Professional dins del recinte universitari. “És un acte que dóna prestigi a la formació professional”, va afirmar, tot afegint que “la formació professional encara necessita actes com aquests per ocupar el lloc que li pertoca dins el sistema educatiu”. Francí es va mostrar optimista amb la formació professional actual que suposa una via formativa oberta, intercomunicada i de prestigi.

L’acte va comptar també amb la presència, la directora de Kreas, Mònica Furtet, i l’adjunta a la direcció general de la FUBages, Imma Ubiergo.