Qui som?¿Quienes somos?

L’EEES promou un canvi en el paradigma educatiu, on l’estudiant se situa en el centre del procés d’aprenentatge i el professor universitari assumeix un nou rol, donant lloc a nous
models d’ensenyament-aprenentatge.
Paral·lelament, el desenvolupament experimentat per les Tecnologies de la Informació i la
Comunicació (TIC) durant la segona meitat del segle XX, també contribueixen a transformar els plantejaments, escenaris i les pràctiques educatives. No obstant això, no és possible considerar “per se” a les TIC com a agents de canvi de les pràctiques educatives, la possibilitat de canvi està en els usos que professors i estudiants fan de les TIC en el transcurs de les activitats d’ensenyament aprenentatge (Coll , Mauri i Onrubia, 2008) i en com el context institucional s’involucra en els processos d’innovació (Salinas, 2004 i Sigalés, 2004).
Des d’aquesta conjuntura es justifica la creació del Grup d’Innovació de la UVic, “Incorporació de les TIC a la docència universitària” i amb la finalitat de contribuir a la millora de la qualitat de l’ensenyament i a la renovació del model educatiu de la nostra Universitat a través d’experiències innovadores de les pràctiques docents que potenciïn la incorporació de les TIC en el procés d’ensenyament-aprenentatge.

Objectius:

  • Oferir un espai interdisciplinari que aglutini les iniciatives innovadores en l’ús de les TIC en les pràctiques educatives, així com la recerca i la participació en projectes finançats (MQD, I + D) a la nostra universitat.
  • Elaborar un catàleg de bones pràctiques docents que incloguin l’ús de les TIC.
  • Contribuir a la difusió, intercanvi i publicació de les experiències actuals del professorat de la UVic en pràctiques educatives innovadores amb integració de les TIC.
  • Aportar recursos docents basats en l’ús de les TIC al repositori general de la UVic.
  • Aportar un marc general de referència en relació a l’ús de les TIC a la docència a la
    UVic, integrant els vessants tecnològic, didàctic, metodològic i formatiu.

L’EEES promou un canvi en el paradigma educatiu, on l’estudiant se situa en el centre del procés d’aprenentatge i el professor universitari assumeix un nou rol, donant lloc a nous
models d’ensenyament-aprenentatge.
Paral·lelament, el desenvolupament experimentat per les Tecnologies de la Informació i la
Comunicació (TIC) durant la segona meitat del segle XX, també contribueixen a transformar els plantejaments, escenaris i les pràctiques educatives. No obstant això, no és possible considerar “per se” a les TIC com a agents de canvi de les pràctiques educatives, la possibilitat de canvi està en els usos que professors i estudiants fan de les TIC en el transcurs de les activitats d’ensenyament aprenentatge (Coll , Mauri i Onrubia, 2008) i en com el context institucional s’involucra en els processos d’innovació (Salinas, 2004 i Sigalés, 2004).
Des d’aquesta conjuntura es justifica la creació del Grup d’Innovació de la UVic, “Incorporació de les TIC a la docència universitària” i amb la finalitat de contribuir a la millora de la qualitat de l’ensenyament i a la renovació del model educatiu de la nostra Universitat a través d’experiències innovadores de les pràctiques docents que potenciïn la incorporació de les TIC en el procés d’ensenyament-aprenentatge.

Objectius:

  • Oferir un espai interdisciplinari que aglutini les iniciatives innovadores en l’ús de les TIC en les pràctiques educatives, així com la recerca i la participació en projectes finançats (MQD, I + D) a la nostra universitat.
  • Elaborar un catàleg de bones pràctiques docents que incloguin l’ús de les TIC.
  • Contribuir a la difusió, intercanvi i publicació de les experiències actuals del professorat de la UVic en pràctiques educatives innovadores amb integració de les TIC.
  • Aportar recursos docents basats en l’ús de les TIC al repositori general de la UVic.
  • Aportar un marc general de referència en relació a l’ús de les TIC a la docència a la
    UVic, integrant els vessants tecnològic, didàctic, metodològic i formatiu.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *


*