Dilluns passat va tenir lloc l’acte formal de presa de possessió del nou degà de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la UVic-UCC. En un acte presidit pel rector Jordi Montaña,  Eduard Ramírez va desgranar els motius pels quals va accedir a presentar candidatura com a degà i va mostrar-se molt optimista de cara el futur. “Tenim unes arrels molt fondes”, va dir, i “ara és moment de centrar l’atenció  en allò que som forts, com és la innovació educativa”.

El rector va agrair al degà sortint, Joan Soler, la tasca desenvolupada durant els darrers dos anys, i el fet d’haver-se posat al capdavant de la Facultat en un moment complicat en què calia superar una possible davallada de demanda de mestres. També li va agrair l’impuls que va donar al Màster Interuniversitari en Millora dels ensenyaments d’Educació Infantil i Primària.

Joan Soler en el seu parlament de comiat va llegir dos textos, un del pedagog Ginés de los Ríos i l’altre de la filòsofa Marina Garcés per definir la seva idea de pedagogia i de l’educació superior, i es va mostrar satisfet pel relleu, que representa una continuïtat amb l’equip anterior.

El rector Jordi Montaña va qualificar l’acte de presa de possessió d’important “perquè tramet la idea de continuïtat en el relleu i la voluntat de fer coses noves, tenint molt present les passades” i va desitjar sort i encerts al nou degà, del qual va destacar la seva joventut i la seva vocació internacionalitzadora.