ACTIVITAT INVESTIGADORA
El GREF fonamenta la seva activitat científica en tres grans àrees de coneixement i anàlisi:
- Anàlisi i dinamització dels canvis en les metodologies i didàctiques aplicades en entorns educatius, considerant aspectes propis de la formació inicial de mestres en Educació Física i processos d’avaluació formativa i compartida en la pràctica educativa esportiva.
- Promoció en contextos de vulnerabilitat o exclusió social, estratègies d’assessorament i d’intervenció educativa, utilitzant l’educació física i la pràctica esportiva, com a eina de cohesió i reeducació.
- Investigació en l’àmbit de les ciències socials lliga- des a l’activitat corporal i a l’Educació Física, amb la intenció de formar futurs especialistes compromesos amb la investigació-acció dins l’àmbit de l’educació física i de l’esport.
LÍNIES DE RECERCA
- Avaluació formativa i compartida en educació física
- Activitats aquàtiques educatives
- Anàlisi de les dinàmiques d’inclusió i exclusió social a través de la Pràctica esportiva
- Aportacions a la societat
El GREF sorgeix de les trajectòries individuals d’investigadors de la universitat amb interessos comuns, l’any 2012.
La finalitat del GREF és fomentar la recerca relaciona- da amb l’educació física i l’esport tant en els àmbits escolar com social, per potenciar la transferència de coneixement i l’assessorament tècnic i científic en la comunitat (escoles, clubs esportius, associacions).
ALGUNS RESULTATS DE RECERCA
Comunicació de resultats en congressos i troba- des científiques nacionals i internacionals en els àmbits del l‘educació física, l’esport, la sociologia i l’educació.
Implantació al territori dels resultats de recerca: Formació permanent a diverses escoles de la Co- marca d’Osona “les Competències Bàsiques, el paper a l’aula” (2010). Assessorament al CTVic “millora de les pràctiques educatives en entorns aquàtics” (2012).
Internacionalització i intercanvis de recerca que faciliten l’intercanvi i la transferència de coneixement: estades de diferents investigadors i investigadores del grup a Europa (Anglaterra, Alemanya) i a Amèrica (Mèxic, Veneçuela).
Publicació d’articles i reflexions sobre els resultats de recerca en revistes d’impacte científic reconegut:
- Pla, G. (2007): “El significado de las actividades acuáticas del bebé desde una perspectiva evolutiva”, a Revista Apuntes: Educación Física y Deporte, 90, pp. 5-11.
- Gómez, C. i Hernández, S. (2008): Projecte Practica Bimba, a Revista Apunts: educació Física i Esport, 94, pp. 67-70.
- Gómez, C. i Collet, J. (2010): Els rols de gènere en l’àmbit de l’educació física, a Revista Guix, 364, pp. 36-40.
- Boluda, G.; Lecumberri, C. (2012): Concepte, dimensions i justificació de les competències, a Revista Guix, 382, pp. 12-16.
- Ramirez, E; Boluda, G; Arumi, J.; Torres, G., (2012): Cinc anys treballant per competències. Dels inicis als assessoraments en Educació Física, a Revista Guix, 382, pp. 17-21.
- Torres, G. i Simó, N.(2012): “El pensamiento práctico en la formación inicial en la educación física”, a Revista Tándem: Didáctica de la Educación Física, 39, pp. 70-74.