El degà de la Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic-UCC, Xavier Ferràs, serà el Keynote speaker de la Lightweight in Automotive Conference 2016 el pròxim 1 de desembre. Aquesta és una conferència sobre materials lleugers en el món de l’automòbil organitzada pel Consell General de Cambres de Catalunya i dirigida a professionals que desenvolupen la seva activitat en el sector de l’automoció i sectors relacionats amb la inversió en tecnològica i estratègica.

La Lightweight in Autmotive Conference d’enguany, tindrà una durada de dos dies, començant demà, dijous dia 1 de desembre a les 9.30 hores i finalitzant el divendres dia 2 a les 13.30 hores i es farà al Circuit de Catalunya (Montmeló). Aquest és un esdeveniment que va ser creat amb l’objectiu de convertir-se en un espai de referència per l’intercanvi en el sector de l’automoció gràcies a la presentació d’iniciatives i solucions innovadores que permetin aplicar la tecnologia en pro de millorar la construcció lleugera en la indústria automobilística.

Ferràs serà l’orador principal de la sessió 1 de les jornades, el dia 1 de desembre a les 10 hores. El degà de la FEC parlarà sobre les oportunitats i metes de KIC EIT Raw Materials, un organisme independent de la Unió Europea que s’encarrega de millorar la capacitat d’innovació dels països de la UE propiciant talent empresarial i recolzant noves idees. En aquest cas, EIT Raw Materials té l’objectiu de garantir l’accessibilitat, disponibilitat i l’ús sostenible de les matèries primeres per a l’economia els ciutadans. Ferràs farà aquesta sessió juntament amb Pier Luigi Franceschini, General Manager del Centre de Co-ubicació Meridional de EIT Raw Materials.

En les altres sessions hi haurà ponents tant d’àmbit nacional com internacionals. Entre ells hi haurà Vicenç Aguilera, President del Clúster de la Indústria d’Automoció de Catalunya (CIAC) i també del Circuit de Catalunya; Joaquim Minguella, director d’Aprenentatge i Tecnologia de la Fundació CIM de la Universitat Politècnica de Catalunya; Markus Müller, cap del departament del Ministeri de Finances i Economia de Baden-Württemberg (Alemanya); o Grzegorz Korpala, cap de secció de Propietats del Material a TU Freiberg, entre d’altres.