SEMINARI. El Servei Comunitari a Secundària: mirant al 2020

Data - 11/06/2018

Categories No hi ha categories

SEMINARI. El Servei Comunitari a Secundària: mirant al 2020

En aquest seminari  ens plantegem:

Donar a conèixer els resultats de l’estudi: “El servei comunitari en el món local”

Intercanviar experiències de centres educatius de  secundària que realitzen projectes de Servei Comunitari. Debatre  propostes que puguin millorar les relacions del servei comunitari amb les entitats de cara al 2020.

Servei Comunitari i Aprenentatge Servei (APS)

Experiències de tres projectes  Propostes de millora per al SC i les entitats

Metodologia

El seminari es planteja com un espai d’intercanvi i anàlisi de diferents experiències del servei comunitari.

Persones destinatàries

Docents de l’etapa de secundària, directors/es de centre, coordinadors/es. Entitats socials receptores de servei comunitar i Personal investigador.  Altres agents de la comunitat educativa

Inscripció

Gratuïta.  L’activitat està reconeguda com una jornada pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya de 5 hores

Inscripció seminari: MIRANT EL 2020

Lloc

Sala Mercè Torrents ( CS104 ) Campus Miramarges Edifici C.  Universitat de Vic. C/ Miquel Martí i Pol – Vic

Descripció

Des del 2015 el Departament d’Ensenyament impulsa el Servei Comunitari, adreçat a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO, amb la finalitat de garantir que els estudiants, al llarg de la seva trajectòria escolar, experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania, i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat. A partir del 2020 aquest servei serà obligatori. En aquest marc el GREUV ha fet un estudi* de l’impacte del Servei Comunitari de l’institut de Gurb en el món local, analitzant les relacions amb les entitats que hi col·laboren.

1a Jornada: 11/06/2018

15:15  Entrega d’acreditacions i documentació

15:30  Obertura institucional

16:00 Diàleg a càrrec de Jaume Vinyals (Cap de Servei de Suport a la Comunitat Educativa. Departament d’Ensenyament – Generalitat) i Clàudia Bassaganya (col·laboradora del GREUV).

17:00 Tres experiències de Servei Comunitari: Institut mig món de Súria, Institut Abat Oliba de Ripoll i col·legi Sagrat Cor de Vic

18:15  Descans

18:30 Resultats de la recerca: El servei comunitari com a pràctica social innovadora en el món local. Anàlisi i propostes de millora a càrrec de Núria Simó (coordinadora de la recerca).

19:15 Relat de la jornada i debat a càrrec de Laura Campo (coordinadora de projectes a la Fundació Jaume Bofill)

20:30 Cloenda

Per a més informació: Claudia.bassaganya@uvic.cat

Organitza

Grup de Recerca Educativa de la UVic-UCC

Institut de Gurb

L’activitat compta amb la col·laboració del Departament d’Afers i Relacions Institucionals i Exteriors i Transparència de la Generalitat de Catalunya, del CRP d’Osona i del CIFE.