Programa

DIJOUS 26 DE GENER DE 2017 / JUEVES 26 DE ENERO DE 2017
8:30-9:00: Entrega de documentació

9:00-9:30: Obertura del seminari

SESSIÓ 1: 9:30-11:00 (Relators: L. Comajoan i C. Rodríguez):

1.     Masats, D., Canals, L., Dooly, M., Juanhuix, M., Llompart, J., Moore, E., Nussbaum, L., & Vallejo, C. Quan els aprenents es converteixen en sociolingüistes: algunes mostres de les veus de l’alumnat

2.     Torralba, G., & Marzà, A. Llengües de casa, llengües d’escola: la interculturalitat a través de textos identitaris

11:0-11:30: PAUSA
SESSIÓ 2: 11:30-13:00 (Relators: L. Barrio i V. Amat)

3.     Costa, A. L., & Mendes, F. Investigação na sala do jardim-de-infáncia: Uma história infantil com matemática

4.     Perez, K., Garro, E., & Barnes, J. Actividad real del docente en la asamblea de clase en educación infantil: oportunidades y retos para el desarrollo de la didáctica plurilingüe

13:00-14:30: DINAR / ALMUERZO
SESSIÓ 3: 14:30-16:00 (Relators: A. Fargas i I. Ríos)

5.     Salas, N., Fontich, X., Cros, A., & Ribas, T. Secuencias didácticas, gramática y estrategias de autorregulación para enseñar a escribir

6.     Brandão, J. A., Barbeiro, L. F., & Pereira, L. Á. As vozes e perspetivas dos aprendentes no ámbito da investigação sobre a escrita

SESSIÓ 4: 16:00-17:30 (Relators: A. Camps i P. Sagasta)

7.     Fittipaldi, M., Juan, A., & Manresa, M. Paper or digital: A comparative reading with teenagers of a Poe short story / Margallo, A. M. Cuestiones metodológicas en torno a la investigación de las respuestas lectoras a álbumes ilustrados

8.     Rodríguez, C., & García Folgado, M. J. La enseñanza de la comprensión lectora en los maestros noveles: autoconfrontación y análisis del discurso docente

 

DIVENDRES 27 DE GENER DE 2017 / VIERNES 27 DE ENERO DE 2017
SESSIÓ 5: 9:00-10:30 (Relators: U. Ruiz Bikandi i T. Ribas)

9.     Sagasta, P., Ipiña, N., & Bikuña, A. La reflexión sobre la práctica: futuras y futuros docentes de inglés en educación infantil

10.  Medina, N. Els efectes motivadors del treball conjunt de les assignatures d’anglès i música a l’aula de 6è de primària

11.  Esteve, O., Fernández, F., Martín-Peris, E., & Atienza, E. The integrated plurilingual approach: A didactic model providing guidance to Spanish schools for reconceptualizing the teaching of additional language

10:30-11:00: PAUSA
11:00-12:30: Conferència plenària per Debra Myhill (University of Exeter). A theorised role for grammar in the currículum

AbstractThis presentation will explore briefly the contested place of grammar in the curriculum, and will offer a theorised rationale for the benefit of including grammar within the teaching of language. We adopt an interdisciplinary perspective, drawing on Halliday’s social semiotic view of how language makes meaning, on linguistic perspectives which illustrate patterns of linguistic progression in writing, and on cognitive perspectives which consider the place of metalinguistic thinking in the process of writing.  Using findings from a series of studies conducted at the University of Exeter in the Centre for Research in Writing, the presentation will illustrate how the teaching of writing can make meaningful connections for developing writers between language choices and meaning-making, and support them in becoming more autonomous, independent writers.

SESSIÓ 6: 12:30-14:00 (Relators: E. Carrasco i J. Brandão)

12.  Pérez, M., & Fons, M. L’evolució del sistema de CRS de tres estudiants en formació inicial sobre les aules multilingües i multiculturals

13.   Rodríguez, C.; Costa, A., & Nicolàs, M. Projecte Pràcticum: una primera aproximació a l’ensenyament de llengües a les aules d’infantil i primària del País Valencià

14:00-16:00: DINAR / ALMUERZO
16:00-17:00: Síntesi i conclusions
17:00-18:00: Visita guiada pel centre històric de Vic
  • Totes les sessions es faran a la Sala d’actes Segimon Serrallonga, a l’edifici Masia Torre dels Frares, carrer Perot Rocaguinarda, 17, Vic
  • Todas las sesiones se realizarán en la Sala de actos Segimon Serrallonga, en el edificio Masia Torre dels Frares, calle Perot Rocaguinarda, 17, Vic